Meşher’den yeni atölye: Gelecek İçin Kent Kesitleri
Meşher’den yeni atölye: Gelecek İçin Kent Kesitleri
SEÇKİNHABERTV-Meşher’in Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar sergisi kapsamında düzenlediği atölyeler tüm hızıyla devam ediyor. Ali Taptık yürütücülüğündeki “Gelecek İçin Kent Kesitleri” adlı yetişkin atölyesi iki oturum halinde düzenlenecek.
SEÇKİNHABERTV-Meşher’in Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar sergisi kapsamında düzenlediği atölyeler tüm hızıyla devam ediyor. Ali Taptık yürütücülüğündeki “Gelecek İçin Kent Kesitleri” adlı yetişkin atölyesi iki oturum halinde düzenlenecek.
SEÇKİNHABERTV-Meşher’in Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar sergisi kapsamında düzenlediği atölyeler tüm hızıyla devam ediyor. Ali Taptık yürütücülüğündeki “Gelecek İçin Kent Kesitleri” adlı yetişkin atölyesi iki oturum halinde düzenlenecek.
İstanbul’un önde gelen disiplinlerarası sergi mekânı Meşher, Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar sergisinden ilhamla yeni bir yetişkin atölyesi düzenliyor. “Gelecek İçin Kent Kesitleri” adlı atölye, sanatçı ve yayıncı Ali Taptık yürütücülüğünde, 27 Temmuz ve 3 Ağustos 2024 tarihlerinde saat 14.00’teki iki oturum halinde gerçekleşecek. Atölye, sergide yer alan İstanbul manzaralarına alternatif bakışlar sunmayı amaçlıyor. “Manzaraya ulaşmak için katedilen mesafedeki topografik değişim”, “panoramik bakışın dikey bir kesite evrilmesi” ve “tersten bir arkeoloji olarak kent temsilleri” gibi kavramsal yaklaşımlar bu alternatif bakışa yol gösterecek.
İlk oturumda, bir yöntem olarak mimari görselleştirmede kullanılan kesit çizimlerinden yola çıkılarak, “İstanbul manzaralarının hayali bir kesitin parçaları olabilme imkânı” üzerine düşünülecek. Mimari kesit örnekleriyle İstanbul’un yüzyıllar içindeki değişimine bakarak, kentin çeşitli katmanlarını keşfetmek ve geleceğe belgeler bırakmak için bu yöntemin nasıl bir araç olduğu tartışılacak. İkinci oturumda ise katılımcılar ilk oturumdan yola çıkarak hazırladıkları kent kesitlerini eleştirel bir sunum içinde değerlendirecekler. Gözlemleriyle kentin belki de daha az bilinen yüzlerini resmetme ve paylaşma fırsatı bulacaklar.
27 Temmuz ve 3 Ağustos 2024, saat 14.00’te iki oturum halinde düzenlenecek “Gelecek için Kent Kesitleri” atölyesine kayıt için Meşher’in web sitesindeki etkinlik sayfasından katılım formunun doldurulması gerekmektedir. Kayıtlar iki oturuma birden katılım için yapılacaktır.
Meşher Hakkında
Bir Vehbi Koç Vakfı (VKV) kuruluşu olan Meşher, tarihsel araştırmalardan çağdaş sanata uzanan sergileri ve yayınlar, atölyeler, konferanslar gibi kapsamlı paralel etkinlikleriyle zamanlar ve kültürler arasında yeni bir diyalog zemini sağlamayı amaçlıyor. Adını Osmanlı Türkçesinde “sergi mekânı” anlamına gelen kelimeden alan Meşher, faaliyetlerini disiplinlerarası yaklaşımıyla Eylül 2019’dan itibaren sürdürüyor. Ortaçağdan günümüze uzanan bir zaman aralığında, geniş bir konu yelpazesinde sergiler sunuyor. Çok yönlü programı, araştırmaya dayalı akademik yönü ve yayınlarıyla Meşher, bir referans noktası olarak kültür ve sanat ortamına katkıda bulunuyor.
İstiklal Caddesi’nde yer alan Meşher’de, ziyaret, etkinlik ve sergi turları ücretsiz olarak gerçekleştiriliyor. Pazartesi hariç haftanın altı günü ziyaret edilebilir.
Sergi Hakkında
Ömer Koç Koleksiyonu’ndaki çeşitli nadide eserlerden oluşan Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar sergisi, İstanbul’un Osmanlı payitahtı olduğu, 15. yüzyıldan 20. yüzyılın ilk çeyreğine uzanan bir zaman dilimini kapsıyor. Şehrin zengin bir görsel kaydı niteliğindeki sergide geniş açılı İstanbul manzaralarını gösteren tablolardan gravürlere, nadir kitaplardan albümlere, panoramik fotoğraflardan Yadigâr-ı İstanbul objelerine 100’ün üzerinde eser yer alıyor. Küratörlüğünü Şeyda Çetin ve Ebru Esra Satıcı, danışmanlığını ise Bahattin Öztuncay’ın üstlendiği Göz Alabildiğine İstanbul: Beş Asırdan Manzaralar sergisi, 29 Eylül 2024’e kadar görülebilir.
Ali Taptık Hakkında
Sanatçı ve yayıncı Ali Taptık kentsel peyzaj ile mimarinin temsili, birey ve kent arasındaki ilişki, psikocoğrafya, edebiyat-görsellik ilişkisine odaklanarak çalışmalarında İstanbul’un sürekli değişen manzarasını belgeliyor. Yayımlanmış kitapları arasında Kaza ve Kader (Filigranes Editions, 2009), İstanbul’u Resmetmek (Akın Nalça, 2010), There are no failed experiments (Atelier de Visu, 2012) ve Nothing Surprising (Marraine Ginette, 2015) bulunuyor. İşleri Pera Müzesi, Salt (İstanbul), MAXXI (Roma), Ashkal Alwan (Beyrut), Venedik Mimarlık Bienali dahil olmak üzere birçok yerde sergilenen Taptık, Bandrolsüz kolektifi ve Tarihî Yedikule Bostanları Koruma Girişimi’nin kurucularındandır. Yayıncılık, araştırma ve tasarım stüdyosu Onagöre’nin genel yayın yönetmenliğini ve 212 Photography Istanbul︎’un küratöryel danışmanlığını yapmaktadır.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.